voor inwoners, met gemeenten
Landelijk telefoonnummer informatie corona

Heeft u vragen over het coronavirus? Via het (gratis) landelijk informatienummer 0800-1351 kunt u al uw vragen stellen. Dit nummer is dagelijks bereikbaar tussen 08.00 en 20.00 uur.

Landelijke websites

Ook op de websites van de Rijksoverheid en het RIVM vindt u veel actuele informatie over het coronavirus.

Callcenter GGD Gooi en Vechtstreek

Heeft u vragen dan kunt u bellen naar het callcenter van de GGD: 035-6926400. Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 tot 17.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 16.00 uur.

Doven en slechthorenden kunnen hun vragen stellen via corona@ggdgv.nl.

Hulplijnen
Voor een vertrouwelijk gesprek en een luisterend oor kunt u bij verschillende hulplijnen terecht.

  • De Luisterlijn: 088-0767000
  • De ANBO (Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen): 0348- 466666
  • Het Rode Kruis: 070-4455888
  • Centrum voor Levensvragen Gooi en Vechtstreek: 06-26055438
  • Informatie- en Verwijscentrum mentale gezondheid: IVC
Platforms en helpdesks in andere talen
  • Het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlandersheeft een hulplijn voor vragen over corona. Ze zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 13.00 tot 16.00 uur. U kunt bellen naar 030 – 3050100.
  • De CAS Helpdesk(Corona Actiecomité Statushouders) is van maandag tot vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 14.00 uur en 16.00 uur voor vragen over corona. U kunt hen bellen op het telefoonnummer 085 – 5808800. Ze spreken Arabisch en Tigrinya.
  • Op de Facebookpagina’s Syriërs Gezonden Eritreeërs Gezond en Farsi Gezond worden iedere dag berichten geplaatst over het coronavirus.
  • Het Rode Kruis heeft een Whatsapp-Hulplijn voor mensen die geen Nederlands spreken. U kunt er terecht met vragen in het ChineesMarokkaans-ArabischPortugeesTamazight (Berbers) en Turks.